JM Hot News - шаблон joomla Окна

News & Activities


There are articles of news and activities in this main category. If subcategories display on this page, they may contain articles.

 

 

 

2025 - 2026 CPHS Academic Activity / Patent/Expert /Labs  
Please contact the network coordinator staff for password to unlock file

  
        Coordination Steps

  1. Submission of Coordination Request:
    • External organizations wishing to coordinate with the College must submit their requests to the Dean/Alumni President via email (Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.).
  2. Completion of Cooperation Request Form:
    • Organizations must fill out the cooperation request form link below by demand
  3. Attachment of Project Details:
    • Detailed information regarding the projects proposed for cooperation must be attached with the request for consideration.
  4. Review of Annual Schedule:
    • For regular annual events, external organizations can download the annual schedule from the website to compare and identify activities they wish to participate in.
  5. Awaiting Response:
    • External organizations must wait for a response from the College for confirmation and further coordination details.
  6. Continuing Activities:
    • If an external organization conducts continuous activities with the College for more than five times, they may express their intent to establish a formal agreement or sign a memorandum of understanding (MOU).
  7. Privileges for Signatories of Cooperation Agreements:
    • Organizations that have signed a cooperation agreement will be allowed to engage in deeper levels of collaboration than usual.

Notes:

  • All steps must comply with the College’s regulations and requirements.
  • All submitted documents and information must be accurate and truthful.
Activity Download  2024 Organization Activated Activity
 ร่วมพัฒนาบุคลากรด้านสาธารณสุข (ส่งตัวเรียน)   สิงหาคม  ธันวาคม
      MPH  l MSc l  Ph.D. l  PhD.Sc.
     Participating in developing public health personnel (Sent the staff to study)

 
 
 
     



 ส่งตัวคณาจารย์/หัวหน้างาน ดูงานหลักสูตร   
Sending faculty members/Exclusive staff to observe curriculum activities

 ส่งตัวนักศึกษาเข้าฝึกงาน ระยะเวลาไม่เกิน 3 เดือน    สิงหาคม l  ธันวาคม
Sending students for internships, with a duration not exceeding 3 months
August / December
 ส่งตัวกลุ่มบุคลากรในสังกัดเข้าร่วมประชุมทางวิชาการ เเละ ฝึกอบรม
     กรกฏาคม l  ตุลาคม l ตามกำหนดการฝึกอบรมที่ประกาศประจำปี
Sending a group of yours organization to participate in academic conferences and training    July / October / By the Schedule of CPHS activities

 ส่งตัวนิสิต / กลุ่มบุคลากร เข้าร่วมดูงานหน่วยงานรัฐ/เอกชน
     ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการฝึกอบรมที่ประกาศประจำปี
Visiting an Gov organization
(ฺOn Demand / By the Schedule of CPHS activities)
 เข้าเยี่ยมชมหน่วยงาน
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการฝึกอบรมที่ประกาศประจำปี
Visiting an CPHS organization
(ฺOn Demand / By the Schedule of CPHS activities)
 เข้าร่วมฟังการบรรยายพิเศษในรายวิชา ทางออนไลน์ เเบบกลุ่ม
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการเรียนประจำภาควิขา
Participating in special online lectures for the course, in group format
(ฺOn Demand / By the Schedule of CPHS Class)
 ส่งตัวนิสิต / กลุ่มบุคลากร เข้าร่วมลงพื้นที่ภาคสนาม
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l กุมภาพันธ์
    Sending students / staff groups to participate in Public health fieldwork
    (ฺOn Demand / February)
  ยื่นข้อเสนอทางธุรกิจการศึกษาเเละการลงทุน 
Submitting a business proposal for educational and investment ventures
  ยื่นคำร้องขอการบรรยายทางวิชาการนอกสถานที่
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการเรียนประจำภาควิขา
Submitting a request for off-site academic lecture
(ฺOn Demand / at CPHS Class)
เสนอตัวเป็นเครือข่ายให้บริการระยะยาวกับวิทยาลัยฯ (งานสัมนา -จัดเลี้ยง -บริการ)
Participate to be the long network to service CPHS
(Benefit -Discount offering in report)
ร่วมเป็นเจ้าภาพงานประชุมวิชาการ
Participation as a host / Co host of academic conference events
 ยื่นคำร้องขอหารือจัดกิจกรรมร่วมตาม หมายกำหนดกิจกรรมของท่าน
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการเรียนประจำภาควิขา
(ฺOn Demand / By the Schedule of CPHS Class)

 
   ยื่นคำร้องขอผสานความร่วมมือทางวิชาการ (JOINT Project /MOU)  Download 2024 Organization Activated Activity
 หน่วยงาน / กลุ่มบุคคล / ภาครัฐ เเละเอกชน ที่ต้องยืนคำร้องขอผสานความร่วมมือ
ระยะยาว ต้องมีคุณสมบัติดังต่อไปนี้
1.มีรายชื่ออยู่ใน Tier : First Touch
2.มีการประสานความร่วมมือในเบื้องต้นมาเเล้วไม่น้อยกว่า 5 ครั้ง
3.มีการติดต่อประสานงานต่อเนื่องมากกว่า 1 ปี
4.มีรายชื่อผู้ประสานงานหลักที่ชัดเจน
5.องค๋กรเเละ/หรือ หน่วยงาน ได้รับความรับรองเเละคุ้มครองทางกฏหมาย
____________________________________________________

Government agencies, individuals, and private sectors requesting long-term cooperation must meet the following qualifications:

1.Must be listed in Tier: First Touch.
2.Must have initiated preliminary cooperation at least 5 times.
3.Must have maintained continuous communication for more than 1 year.
4.Must have clear primary contact personnel.
5.The organization and/or unit must be certified and legally protected

 



 
 Activity  Download 2024 Organization Activated Activity 
 ส่งตัวคณาจารย์สอน /ทำวิจัย/ร่วมงานวิจัย/ตีพิมพ์ผลงาน
(Cross Instructor by purpose collaborative research/publication of works)
 
 
 
 
 




      
 ร่วมเป็นเจ้าภาพงานกิจกรรม CSR
Participation as a host /Co host of CSR activities
 ร่วมเป็นเจ้าภาพงานประชุมวิชาการ
Participation as a host / Co host of academic conference events
 ร่วมงานวิจัยผสานความร่วมมือระดับนานาชาติ
Collaboration in international research cooperation
 สร้างหลักสูตรร่วมกัน
Creating joint courses together and jointly offering
Exchange /Dual /Double Degree programs between two institutions
  ลงทุน / ร่วมลงทุน ผลิตภัณท์จากงานวิจัย นิสิต/วิทยาลัยฯ
Investing / Collaborative investment in products resulting from research
 ยื่นคำร้องขอหารือจัดกิจกรรมร่วมตาม หมายกำหนดกิจกรรมของท่าน
      ต้องการจัดสรรเวลาที่สะดวก l ตามกำหนดการเรียนประจำภาควิขา
Submitting a request for negotiation to organize collaborative activities according to your activity schedule. 
(ฺOn Demand / By the Schedule of CPHS Class)

 



PDPA (Please read before submitting the online form) 
I hereby authorize the College of Public Health Science, Chulalongkorn University to release information of my Distribution Information, Photo, Name,
and Upload Documents for the purpose of Press Releases, Announcement, Honors & Congratulate

 

Thank you for your interest in the College of Public Health Sciences,
Chulalongkorn University.

After review of your Application Document,
the Selection Committee is very interested in interviewing you for admitting to
The College of Public Health Sciences. Chulalongkorn University


College of Public Health Sciences, Chulalongkorn University. are pleased for interview you
 to ensure that your qualification is appropriate with our College. After review of your application,
the Admission Committee are very interested in interviewing you for an admitted interview
 on April 9-10 ,2025 (GMAT +7 Setting Time) at Zoom system by the link below


Pls join the LINE community of 2025 batch for interview communication
1/2025 Admission Batch :   https://line.me/R/ti/g/RDtWrb6pLL 

 

 **Applicant Need to login system 15-20 Minute before Queue
 Start with the report your queue number and name /Program Applying to Selection Committee
Example 1. ( No 1: Sapphire Cartledge  Apply for MPH Program)
Example 2. ( No 2: Hafiza Saba Javed Apply for Ph.D.  Program)
The system will disconnect your connection if 15 minutes pass before you manage to conduct your interview effectively


 Interview 1/2025 Round 1_M.P.H.
Time: April 10, 2024 : 08.30 - 15.00 hr Bangkok

Join Zoom Meeting
https://chula.zoom.us/j/96718638957?pwd=bE79IQZBpldO689fxT0tBczkicAsK6.1 

Meeting ID: 967 1863 8957 Password: 123456

 

List of Interview  


NO

Name

Country

Time

1

Gillian Lauren Lipumano Garcia

Philippines

8:30-8:45

2

Sapphire Cartledge

Thailand

8:45-9:00

3

Nunnapat Pungloy

Thailand

9:00-9:15

4

Chayakan Laviplatanyaboon  

Thailand

9:15-9:30

5

Hay Mar Aung

Myanmar

9:30-9:45

6

Li Jiameng

China

9:45-10:00

7

Thwet Su Su Htwe

Myanmar

10:00-10:15

8

Shi Ruoyi

China

10:15-10:30

9

Chen Lu 

China

10:30-10:45

10

Chen Yi Ying

China

10:45-11:00

11

Anwesha Pandey

Nepal

11:00-11:15

12

Nway Nway Mon

Myanmar

11:15-11:30

13

Yoga Sambodo

Indonesia

11:30-11:45

14

Benjamaphorn Rungsipanuratn

Thailand

11:45-12:00

15

Samun Acharya

Nepal

13:00-13:15

16

Myat Hsu Mon

Myanmar

13:15-13:30

17

Aye Chan Saint

Myanmar

13:30-13:45

18

Khin Htet Htet

Myanmar

13:45-14:00

19

Umar Muhammad Faisal  

Nigeria

14:00-14:15

20

Yaslam Saleh Salem Alamodi  

Yemen

14:15-14:30

21

Shin-Yu Shen

Taiwan

14:30-14:45

22

Htin Kyaw Soe

Myanmar

14:45-15:00




 

 
Interview 1/2025 Round 1_Ph.D.
Time: April 10, 2025 : 14.30 - 17.00 hr Bangkok

Join Zoom Meeting
https://chula.zoom.us/j/96718638957?pwd=bE79IQZBpldO689fxT0tBczkicAsK6.1 

Meeting ID: 967 1863 8957 Password: 123456

 

NO

Name

Country

Time

1

Tran Quang Duc

Vietnam

15:00-15:20

2

Xinning Xiao

China

15:20-15:40

3

Xu Kaiqi

China

15:40-16:00

4

Suthacha Ruangves

Thailand

16:00-16:20

5

Hafiza Saba Javed

Pakistan

16:20-16:40

6

Tri Muhartini

Indonesia

16:40-17:00

 

 

 


Interview 1/2025 Round 1_MSc & Ph.D.Sc 

Time: April 9, 2025 : 09.00 - 12.00 hr Bangkok
 
Join Zoom Meeting
https://chula.zoom.us/j/93160259837?pwd=0tI1TDeR6Zppkg4Xly6GJa6nIb5Bse.1 

Meeting ID: 931 6025 9837 Password: 123456



NO

Name

Country

Time

1

Raheela Riasat

Pakistan

9:00-9:20

2

Amna Noor

Pakistan

9:20-9:40

3

Yen Trang Chu-Nguyen

Vietnam

9:40-10:00

4

Krittanut Teeramoke

Thailand

10:00-10:20




 

 

 

 

 

 

 

แนวทาวปฏิบัติงานสำนักงานฝ่ายบริหารในช่วงปิดสำนักงานเนื่องจากการแพร่ระบาดของเชื้อโรคCOVID-19 ระหว่างวันที่ 11-25 เม.ย. 2564